2008/07/29

Smaken är som baken.

Kanske är jag gammalmodig, kanske är jag överkänslig, eller bara trångsynt...Om så är fallet så kommer här ett gammalmodigt inlägg från överkänslig och trångsynt dancehallälskare...

Jag har länge älskat dancehall och hela kulturen med soundclashar, bashments och hela paketet. Jag är även en man som uppskattar dans och beundrar dess utövare då jag själv är stelbent som en gammal pirat med träben. Det finns dock en del av dancehallkulturen som jag inte begriper mig på. Den delen är dessa dancehall queen tävlingar, som i mina ögon inte är dans utan ren striptease. Att se dessa vackra damer dansa halvnakna och rycka värre än ett epileptisk anfall får mig väldigt full i skratt. Att se dessa unga kvinnor med tomma ögon åma och kråma sig i något som liknar amatörmässig striptease är något av det löjligaste jag vet. Så löjligt att jag inte kan hålla mig för skratt. Att de dessutom inte håller takten i sina epileptiska rumpskakningar gör bara hela saken ännu mer patetisk i mina ögon. Då jag inte har något emot slackness texter så kanske man kan se någon form av dubbelmoral i det hela, men det lämnar jag för er läsare att bedöma. För mig framstår dessa tävlingar enbart som en billig och riktigt dålig form av striptease utan känsla. Detta kan omöjligen klassas som dans...Eller kan det? Jag lämnar några klipp nedan så att ni som inte är insatta i detta fenomen kan bedöma själva.

Som sagt...Se och döm själva.






2 kommentarer:

Anonym sa...

jag e ju dansare själv så jag älskar att se det de gör, men hatar att de ska överdriva om dansen då de går över gränsen.
shit nu får jag lust att dansa

The Milky Way sa...

Själv tycker jag att dans som anspelar på sex inte är dans...